Monday, October 10, 2005

Ramadhan tanpa pasar ramadhan

Itulah dia the consequence yg dialami oleh orang2 yang tak berpuasa di Malaysia. Bukan senang wooo ... kalau ada pasar ramadhan tu senang aje, balik keje main tunjuk2 aje dah siap makanan untuk berbuka. Oklah aku nak cerita ape aku dan wife aku masak last weekend untuk berbuka. Selama 2 hari tu macam2 mende we all masak antaranya nasi beriyani, fish and chips, satay + kuah kacang, pengat pisang, karipap dan popia. Cam yang aku cerita dalam last posting, aku gi library the whole day on Saturday & Sunday. So, balik dari library on Saturday tu wife aku dah masak nasi beriyani, disebabkan aku balik lambat, taklah masak mende lain cuma grill satay yang aku dah marinate semalamnya (mana nak bakar!!)dan kuah kacang yg telah dimasak oleh wife aku. Malamnya tu aku pun menguli tepung untuk buat karipap, wife aku masak inti dia. Dah siap semua akulah tukang lanyak tepung tu bagi tipis dan wife akulah yg menjadikkannya karipap. On Sunday tu aku gi library gak, tapi aku balik awal sikit, 4pm aku dah sampai rumah, waktu tu wife aku dah masak pengat pisang & popia, dan tengah nak buat fish and chips. so operasi memasaklah. hehehehe aku harini tak banyak bagi sumbangan, cuma melantak ajelah aku harini.
Harini dah monday, wife aku kerja harini ... jadi akulah yg bertugas untuk masak hari ni. Aku masak simple aje harini ... masak ape??? heheheheh nasik goreng!!!! hahahaha malaslah nak masak banyak ni...
chow chendol.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home