Tuesday, October 04, 2005

Ape cerita?

Ni ape kes lah dah lama tak update ni .... hahahaha bukan apa aku agak sibuk dan kurang bermaya nak menulis. Deretan assignment, case study, report and research menyebabkan aku nak bernafas pun susah. Every week misti punya ada paling kurang satu nak kena submit. This semester, macam aku cerita sebelum ni memang lebih tough dari last semester. This semester jugaklah one of aku punye lecturer sudah masuk angin. Sebok dengan divorce & child custody dia sampai tak ambik berat pasal lecturing. This week aku nak siapkan 2 case study sekaligus, sebab on the 17 & 18th ada major research nak kena submit. nasib baik semua research dah buat & all the data dah ada, cuma nak menulislah sekarang nih. cukuplah tu seminggu lebih untuk menulis, about 6000wds aje, around 20 pages. then my final major research kena submit on 30th October ... seminggu sebelum raya. jadik raya tahun ni sakanlah aku .... MERDEKA until February next year.
lupa lak nak tulis yang haritu aku dan family pergi ke Canberra. pergi dengan family Hasri (PHD student). On the 1st Oct (Saturday), by 6.00 am we left Wollongong. 6.00 am sini macam 8.00 am kat mesia dia punya terang... perjalan ambik masa dekat 3 jam. by 8.45 dah sampai kat car park floriade, tempat taman pesta bunga2an. unload semua bekal makanan dan kelengkapan .... terus masuk ke floriade. budak2 ngan emak budak bukan main excited lagik. aku jadi photographer amatur harituh. belasah ajelah asal ambik gambar. tengah2 ambik gambar tu batery digital camera pulak habis. sakitnya hati ... nasib baik bawak digicam, dapatlah jugak snap pics lagi walaupun quality rendah sikit. lepas lunch and solat (kat bawah pokok aje) bertolak ronda2 Canberra. around pukul 3.30 macam tu we all berangkat balik, lepas relax makan2 sekali lagik. Kepada yang masih belum tahu Canberra ni kira macam Putrajaya bagi Australia lah, NSW lak macam Selangor lah. ha gitu ... tapi kalau nak banding Canberra ngan Putrjaya, Putrajaya lagi cantik. Canberra ni nampak kaku sikit sebab banyak sangat modern architecture, nilai estetik dia tak berapa menarik minat aku.
On Sunday 2nd Oct ade Malaysian Night sebelah malam (7pm). tapi majlis tu tak jadik malaysian nite sebab takde langung cultural show, cuma ada makan2 ajek. aku & family balik awal sebab firas dah mengantuk.
On Monday 3rd Oct my wife cuti sebab NSW punya Labour Day. so pagi tu kita org i picnic kat botanical garden dengan family Hasri, family Asdi and Latifah (another PHD student). Sampai ke Botanical GArden around 8.45 am ... tengok2 pagar tutup lagi. baca2 laa... open at 10 am during public holiday ... sakitnye hati. So we went to Latifah's house dulu, then lepas tu barulah lepak Botanica Garden sampai kol 12.00. Petang tu pulak at 4.00 PM Lina buat house warming (cheeeh), sempena pindah ke rumah baru.
Dah habis semua deretan acara tu ... barulah aku pening... berapa banyak masa dah aku hilang .... takpe sesekali apa salahnya ....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home