Tuesday, August 16, 2005

Kenape?

Hi ....
Quite sometime since the last time aku "mencoretkan" kenangan dan pengalaman aku di Wollongong ni. Some people might think that "sebok bercuti sakan kot" .... "lupa nak tulis kot.." ... "dah tak tulis blog kot ..." ... yang sebenar2 nya sebok sikit sekarang ni. My wife dah start kerja, so nak kena jaga 2 askar yang diketahui umum sangat active tuh. Lagipun masih dalam transition period yang sebenarnya. Dulu my wife tak kerja, dia jaga anak full time .... kerja aku tolong sikit2 aje .. just main2 ngan diaorang. Sekarang ni aku lah yang kena jaga diaorg, makan diaorg, pakai diaorg, mana nak belajar lagi. Tak cukup tangan sebenarnya. Nak hantar childcare everyday tak mampu, sehari utk 2 org tu pergi childcare dah dekat AUD$100, kalau everyday hantar ... seminggu dah $500 tuh, sebulan dah $2000 lebih ... elaun BNM pun $1600lebih aje ... hahahahah mana sewanya, mana makannya lagi, nasib baik gaji kat mesia jalan, kalau tak .... So untuk seminggu hantar diaorg gi childcare 2 hari aje .... Wednesday & Friday. Those 2 days & weekends lah masa aku nak pulun sakan buat kerja ... hari2 biasa waktu diaorg tidor barulah aku berkesempatan belajar. Hectic gak hidup aku sekarang ni. Last weekend aku baru settle satu seminar.. another 2 more seminar. next Friday ada test, lepas tu assinment berlambak ... Waaaaaaaaaaaaa!!!! another JUDGEMENT ANALYSIS!!!!!!!!!!!. kalau simple case takpe .... judgement aje beratus muka surat, bukan satu 4! itu baru satu assignment, ada 8 assignment this semester dan 3 major research. Last semester better sikit sebab more intro & intermediate kind of thing ... this semester dah masuk advanced level lak. Taktahulah whether boleh maintain last semester's score ke tidak.Tak improve maintain jadiklah. Lecturer lak dah letak high expectation ..... my prof dah tanya nak buat PHD tak? aku pikir2 perlu ke? atau aku nak carik practical experience? Entahlah ... let see how it goes.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home