Wednesday, June 08, 2005

Thesis oh Thesis

Huarghhh !!! poning kopalo .... ni tengah tensen buat thesis lah ni. Wuish!!! susah betul nak carik momentum balik sebab 2 minggu terberenti balik Mesia. dah lupa apa yang aku carik ... apa yang aku dah baca ... kena start balik!!!! nasib baik outline dah ada. Material lak kena baca balik ... dah lupa tuh!!! kalau sikit2 tak pe in total at least 18000 words. aku kira2 lebih kurang between 60 - 70 pages. hahaahahah dah boleh buat novel dah tu. Aku rasa bila aku balik nanti aku nak publish buku lah ... lepas tu jual. Kot2 ade rezeki laku macam buku Harry Potter muarhaahahaha.

Kat Mesia sekarang ni tengah giler AF3 ... aku sempatlah tengok konsert prelude AF3 dan gak dianye audition. Memang kelakar pada tahap ke10 ilmu Ji Fat lah diaorg tuh. Tapi yang aku tak puas hati .... Astro bersama2 Maxis telah berjaya menipu penonton yg kebanyakannya melayu. Sedih gak aku nengok. Yelah satu SMS dah 5 posen, kalau 10 dah 5 ringgit. Wuish duit tu kalau buat sedekah lagik banyak pahala ... ini tidak SMS boleh bila sedekah .... "Aik!! tadi baru datang sini" tak pun "saya takde duit kecik" tak pun "lain kali ajelah ... ramai orang dah bagi" .... pelik sungguh. RIsau gak aku tengok macam tuh. It reduced our standard of living.... mana tidaknya ... sanggup ikat perut semata2 nak mengantar SMS. Aku rasa kalau stakat yg fanatik tu seminggu sms tak kurang RM50 tuh .... kalau bawak duit tu gi makan dah boleh makan kat Eastin Hotel ... tak pun PJ Hilton ... kalau beli petrol dah boleh dapat 33 litre. cukup seminggu tuh kalau dok Shah Alam keje kat KL. kalau kumpul lagik boleh beli saham Maybank ...

Tapi sebenarnya kat OZ ni pun sama gak .... kat sini pun ada rancangan mirip AF ni gak. Sini dipanggil big brother. Few differences:-
1. BB takde motif - just duduk melepak dan bersosial
2. bilik tidor campur lelaki pompuan
3. shower & toilet share
4. pemenang dapat AUD1 million
5. takde consert cuma ada game show ... diaorg main game2 macam typical family day di Mesia
yang lain2 tu konsep dia sama ajek ada setiap petang diary ....

OKlah aku nak sambung buat thesis aku nih .... sampai ketemu lagi ya pak

sampoy
Wollongong

1 Comments:

At 11:07 am, Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum Sam,
Aku baru sampai ofis nih. How's life? Aku ingat kalau ada rezeki, aku nak gi OZ jugak lah nak jual kain kat sana.
-sani

 

Post a Comment

<< Home