Thursday, March 31, 2005

Dah Start Sejuk

For the past few weeks Wollongong dah start sejuk (autumn weather). Walaupun tak sesejuk UK, tapi rumah di OZ ni takde centralised heating macam kat UK. So, sejuklah dalam rumah. Nak pasang heater takut bill electric melambung, tapi pakai jugaklah sikit2. Kalau kat UK dulu paling elak pakai blower heater, tapi kat sini itulah yang terbaik sebab cepat panas.
Sekarang ni semakin sibuk sebab banyak report & assignment due beginning and end of next week. Family pun dah ok sekarang, budak2 dah dapat sesuikan diri dengan keadaan rumah yang jauh lebih kecik daripada rumah kat mesia. A few e-mails aku received from BNM staff tanya pasal UOW & Master of Forensic Accounting ni. Lucky them sebab aku dah ada kat sini, boleh aku inform them what is MFA, the Uni & keadaan kat sini. Macam aku dulu semua sendiri carik jalan. Tapi satu aje aku pelik, takde pun staff dari department aku yang tanya. Yang tanya dari department lain .... come on guys sementara aku ada kat sini ni baik apply, at least aku boleh tolong apa yang patut for you to settle down. Tidak nanti macam aku ..... For those yg apply tu make sure you book early for Uni's accommodation (mintak graduate house). Macam aku dulu mintak 3 months before pun aku tak dapat. Advantage graduate house ni, all bills except phone are covered. Lepas tu rumah fully funished, lepas tu betul2 depan entrance uni. Macam aku ni, private accommodation, dahlah mahal, electricitiy and other bills bayar sendiri. Lepas tu unfurnished .... so semua kena beli sendiri, dari katil, almari, meja study, meja makan, washing machine, fridge etc. Memang masa masuk ni rumah memang kosong habis!!!!!!!!!!! Nasib baik ada alaun perpindahan BNM bagi. Itupun tak cukup, so terpakai jugaklah elaun sara hidup. KAt sini bukan tak boleh nak buat part time, tapi aku nak concentrate study nak dapat HD (85%) or at least distinction (75%). Kalau tak sia-sia sacrifice masa dan hidup selesa kat Malaysia. Oklah aku rasa setakat ni dulu, sebab aku nak siapkan assignment aku ni. Bila aku dah submit assignmets aku nanti aku write lagi. Bye

P/S: Benally!!!! Hang tak mintak scholarship ka tahun ni? Mai lah sini babe !!!!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home