Wednesday, November 09, 2005

Happy Birthday Sam

Semalam 8 November 2005 genap umur aku 29 tahun. Tahun ni aku tak langsung celebrate birthday aku, cuma terima birthday wish dari wife aku (itupun dah pagi lepas dia pergi kerja baru dia teringat), dan dari kakak2 aku. Tak ada yang menarik berlaku on my birthday, pagi hantar bebudak gi childcare, balik mengadap computer buat search firm yang provide Forensic Accounting service, lepas tu apply kerja untuk summer holiday ni.
On 7th haritu aku pergi interview at Ferrier Hodgson dekat Sydney CBD. Unfortunately dia nak orang yang ada experience on commercial litigation, aku cuma berbekalkan fraud & financial crime investigation knowledge. Dia nak senior forensic accountant/ junior manager. hehehehe dah tahu tak ade experience apesal nak panggil.
Cerita pasal hari raya di Wollongong memang tak semeriah di Malaysia, tapi dengan kedatangan my mother in-law dan adik ipar aku telah berjaya menyelamatkan keadaan. For 3 weeks diaorg ada rasa meriah pulak rumah aku ni ... ni bila diaorg balik Mesia on the 5th haritu terasa sunyilah pulak. Anak2 aku sebok keluar masuk bilik belakang cari diaorg. Nak tahu macam mana raya disambut kat sini masuklah fotopages aku.
Semalam jugak aku terima berita mengecewakan. Major research aku untuk Forensic and Litigation Framework dah dapat grade. Aku cuma dapat credit. Aku expect High Distinction or at least Distinction. Hopefully overall grade for this subject still dapat maintain Distinction. Frust nak mampus sebab aku concentrate gile ngan major research ni. sehari at most aku tidor pun 3 jam (sepanjang bulan puasa) sebab nak buat research betul2. Entahlah .... tak rezeki aku kot. Harap kalau credit tu still high credit lah so adalah harapan lagi subject ni nak dapat Distinction. Salah satu sebab aku punya focus tu tak tepat. Aku pun tak tahulah mungkin silap aku atau mungkin sebab kelantangan suara aku meluahkan ketidakpuasan hati aku dengan content of the course tu menyebabkan lecturer aku tu mark down aku punya grade. Takpe, aku nak jumpa course director aku, nak mintak dia review aku punya paper. Manalah tahu ada rezeki dia nak naikkan grade aku pulak.
Kalau aku tak dapat kerja jugak summer holiday ni, aku rasa baik aku start buat project paper aku. Aku ada 2 project paper next semester dan 1 subject tambahan. Aku ingat untuk subject tambahan aku nak enroll for insolvencies, dan untuk project paper aku tu pulak aku nak buat pasal parallel banking dan satu lagi mungin on money laundering. ini aku memang nak pulun habis2an nih.
oklah aku nak melayan anak2 pulak ni ....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home