Thursday, November 10, 2005

The Bomb Maker & Suicide Bomber

Akhirnya setelah bertahun bersembunyi, Dr Azhari telah terkorban. Agak menyedihkan, dianggap sebagai golongan bijak pandai melayu akhirnya tersungkur dek peluru ganas. Baru semalam media massa Australia heboh memperkatakan tentang serbuan terhadap terror suspects harini sebuk pulak keluar cerita Dr Azhari terbunuh dalam serbuan di Batu. Tak tahu apa persepsi masyarakat bukan Islam terhadap muslim. John Howard semalam dalam sidang akhbar berkata terror raid was not tergetting the muslim, but to the "muslim terrorist".
Pada masa yang sama Jordan pulak bergegar dengan bomb. bomb di sana sini, meletup di sana sini .... dam dam dum bunyi bomb. itulah hakikatnya, dan kerana itulah masyarakat di sini semakin memandang serong pada islam dan muslim. Pernah ada yang mengatakan ini kerja-kerja perisik2 barat dan yahudi ... entahlah hanya Allah dan mereka yang terlibat tahu siapa punya angkara.
Lain pul halnya di Britain. The Lawmaker rejected Tony Blair's draft on anti terror act.
Dikala negara-negara barat semakin rancak menekan dan menuduh islam itu penganas, dan menindas negara-negara yang dikatakan negara pengganas OIC masih tetap dengan peranannya oooo I see ....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home