Thursday, February 23, 2006

Smart TAG

Chet!!! hamput punya Benally ada ka patut dia pi Tag aku pulak dah membuang masa berharga aku untuk menjawab soklan2 yang menguji minda macam TV Series Brainiest lak aku rasa. Member punya pasal aku pun jawablah persoalan yang dikemukakan oleh Benally itu:-

4 Jobs:-

1) DIGI Telecommunication – right before fly ke UK.
2) Mayban Life Insurance – lepas grad.. aku gaduh ngan boss aku sebab tak puas hati ngan dia hahahaha ganas aku masa tuh terkelip2 mata boss aku tuh... kebetulan aku dapat kerja ngan KPMG terus aku cabut. Sekarang Dia dah jadik Head of Accounting Dept kat Maybank Takaful.... aku gak masih lagi Senior Exec cabuk ....
3) Auditor – zaman hidup umpama zombie kerja style tak hingat punye teruk ...
4) Investigating Officer – macam polis lak aku, sampai bila pun aku tak tahu lagi

additional:
Lepas SRP kerja kedai makan kat JB
Lepas SPM kerja kilang buat copper cable kat JB
Lepas A-Level kerja McDonald Batu Pahat ... ini syok sebab hari2 pegi keje naik motor arwah bapak aku ... Honda 80 hehehehhehe rugged gile aku bawak motor tu ... era 60s & 70s punya motor.


4 Movies That I like:-

1) Shawshank Redemption
2) Semua cerita lawak P Ramlee – gelak tak ingat punya
3) Catch Me If You Can
4) Italian Job

ada lagi cerita lain aku suka macam Green Mile, Lord of The Rings & Star Wars tapi dah nak top 4 aku bagilah top 4.
4 Places I've Lived:-

1) Batu Pahat – boleh sambung career aku sebagai samseng kampong macam dulu2.
2) Portsmouth, UK – masa belajar dulu.
3) Lembah Kelang - banyak tempat ni (mengikut sequence of the events) …. Selayang Baru, Kajang, Pandan Indah, Sri Damansara (lepas kahwin), Shah Alam (beli kat situ)
4) Wollongong, Australia - still lagi sampai sekarang dah setahun lebih dah

tak cukup ruang canne ek? Takleh nak letak sebab tak cukup ruang:-
Jasin, Melaka – zaman MRSM dulu tak masuk
Bandar Melaka – English Course


4 Favourites TV Series:-

1) House – Doktor gila yang memang bagus
2) CSI – tapi sekarang dah bosan sebab tak ada banyak perubahan
3) Deal or No Deal - Aussie’s TV Programme
4) Ghost Whisperer – Terrrsss kengkadang tu seram gaks

ada lagik aku suka ... contohnya Medium, NCIS, SVU, The Practice etc

4 Places I've Been on Vacation:-


1) Serata Malaysia
2) London – obviously *
3) Sydney – obviously*
4) Canberra – obviously*
* ini boleh dikire vacation ke? hahahahaha

The 4 Blogs I visit Daily:-

1) ScreenShots
2) Benally – kronisme misti ade babe
3) Brand New Malaysia
4) Juke - another kroni
Blog lain aku tengok bila tak bizi lah

4 of My Favourites Foods:-

1) Sardin - makanan paling menyelerakan kalau aku tak sehat
2) Nasik ayam wife aku masak
3) Nasi Beryani wife aku masak
4) Roti canai – bubuhlah kuah kari ka… dal kaa semua ok

4 Places I'd Rather Be:-

1) Mekah
2) Europe – cume nak jenjalan aje tak nak dok sana
3) Duduk Kampung jadik petani moden tak pun sambung career jadik samseng kampung dusun ala-ala Sarip Dol
4) Duduk Masjid pun ok gak … tapi taklah bermaksud tinggal dalam masjid tu ….

4 Albums I can't live w/o:-

Yang ini aku tak reti nak jawab sebab aku boleh hidup tanpa music, dan aku mmg tak beli CD. Tapi aku suka :-

1) Lagu2 Kembara – kalau nak layan oklah
2) Lagu2 Alleycats – ini kalau nak layan jiwang kaa… blues kaaa … oklah
3) Dulu masa muda2 aku suka dengar Nirvana, Radiohead, Soundgarden, Red Hot Chilli Peppers, etc tapi sekarang dah tak dengar dah .... dah terasa tua kot...
4) Dangdut …. hahaha hidup dangdut ini feveret masa kerja kilang kat JB

4 Vehicles I own:-

1) Hyundai Pony – masa kat UK dulu beli share dgn housemate : Juke, Duan, Chair & Man Toyak
2) Proton Iswara 1.3 aeroback – Dah jual beli sbb nak Wira
3) Proton Wira 1.6XLi – ada lagi kat Malaysia
4) Mitsubishi Magna 2.6TR (tgh pakai sekarang ... sapa ada minat? tip top condition bedesup dia pergi kalah Subaru Impreza WRX or Mitsubishi Evo 10 hahahahaha)

4 of you, please carry on these virus ok! You've been TAG!!!

1) Juke
2) Jeff Ooi – macam dia baca blog aku … tak pun takkan dia nak layan kot
3) Mack Zulkifli – macam dia baca blog aku hahaha
4) sesapa yang baca blog akulah hahahahahaha padan muka

0 Comments:

Post a Comment

<< Home