Friday, February 17, 2006

Blogging form uni again

After a while aku tak blogging dari uni ... sekarang bermulalah kembali era blogging from uni .... maknanya kelas aku dah start lah!! takde apa cerita aku nak tulis harini cuma nak cerita semalam aku tengok coverage winter olympic kat channel Prime. At last Aussies dapat satu gold medal tahun ni acara Moghul, whis is the third ever gold medal for Australia in winter olympic history. Tapi yang kelakarnya semalam dia peri tunjuk last olympic (2000) gold medal yang diaorg menang. 1000m speed skating individual. Mamat Aussie ni dapat masuk final bersama2 4 orang peserta lain dari China, Korea, Russia, USA & Germans. Masa tu dah masuk final round & final corner dan mamat ni tertinggal jauh dibelakang 4 peserta lain ... tetiba semua 4 pelumba kat depan tu ter'accident' at the last corner tu. hahahahaha mamat Aussie yang tertinggal jauh kat belakang ni terus menang Gold .... hahahaha sapa sangka from zero to hero! itulah tuah ayam nampak di kaki tuah mamat ni sebab dia last sekali. Jadi moral of the story tak semestinya kalau kita all the way in our life ni successful it doesn't mean that we will ended up in victory!!! macam imam cakap last jumaat's khutbah ... jangan kita menjadi orang yang bankrupt di akhirat akibat daripada tidak menitik beratkan soal muamalah (hubungan sesama manusia). Kerana 4 corners of islam adalah: Akidah; Ibadah; Akhlak; dan Muamalah. Semua kena ada untuk menjadikan seseorang islam itu berjaya di Dunia dan Akhirat. Oklah aku nak buat research untuk thesis aku pulak ni. tajuk agak berat sebab aku nak buat the comparative study between Underground/parallel banking & Money Laundering. Ok Chow chendol!!!!

P/S: Last week aku tengok cerita Cool Running ... rasanya dah banyak kali aku tengok cerita ni ... tapi still suka tengok ... sebab cerita tu membuktikan takde perkara mustahil dalam dunia ... negara yang takde snow pun boleh main bobsleigh (ejaan tibai aje ni)... Malaysia bila lagi? kayanya Malaysia BOLEH!!!!. Jamaica Man ....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home